Vaikka atomit loivatkin maailman, niille ei kuulu ihmisoikeuksia, koska ne eivät ole ihmisiä, vaan atomeja. Atomeille voisi yrittää kehittää atomioikeuksia, mutta miten pystyisimme toteuttamaan niitä, kun atomit ovat niin pieniä?
En usko, että atomit tuntevat oloaan sorretuksi, sillä hehän ovat mukana jokapäiväisessä elämässämme, ja ilman heitä maailmaa ei olisi.
Toisaalta, kun mietitään tältä kannalta: mitä atomien ihmisoikeuksia ihmmiset muka sortavat? Kyllähän atomeilla on uskonnon- ja sananvapaus, emme pidä heitä orjina emmekä ryöstä heidän omaisuuttaan. Me myös kohtelemme heitä mielestäni varsin tasa-arvoisesti. Mikä ihmisoikeus ei siis toteudu atomeilla?
Päätän tämän kirjoituksen loppupäätelmään: atomien ihmisoikeuksia ei tarvitse erityisemmin miettiä, koska emme kuitenkaan riko niitä!
-Ali